Dla kogo koncesje DVB-T ?

13 stycznia 2012 38 komentarzy
krrit

Helsińska Fundacja Praw Człowieka wystąpiła do przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Jana Dworaka z prośbą o udzielenie szczegółowych informacji na temat procedury przyznawania koncesji nadawcom telewizyjnym do prowadzenia działalności nadawczej w ramach multipleksów naziemnej telewizji cyfrowej.

Fundacja zwraca uwagę, że KRRiT nie przedstawił szczegółowego uzasadnienia podjętych decyzji koncesyjnych. Przykładowo, w przypadku TV Trwam, powołano się na racje finansowe, nie podając przy tym, z jakich względów oceniono negatywnie wiarygodność finansową tego nadawcy. Jednocześnie koncesję przyznano kilku nadawcom oferującym zupełnie nowe kanały telewizyjne, których sytuacja wydaje się bardziej niepewna, niż istniejącej od 2003 r. TV Trwam.

KRRiT na swojej stronie informuje, że nie podjęła jeszcze decyzji, kończącej proces odwoławczy od decyzji z 29 lipca 2011 r. Zgodnie ze złożoną pod koniec grudnia ub. r. na forum Sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu zapowiedzią, Przewodniczący do końca stycznia, na podstawie uchwały KRRiT, podejmie decyzję kończącą tryb odwoławczy.

W trakcie toczącego się postępowania nie jest możliwe podawanie przez organ zawartości wniosków koncesyjnych do publicznej wiadomości. Wgląd w pełną dokumentację mają strony postępowania, o ile któraś z nich nie obejmie niektórych dokumentów klauzulą tajemnicy przedsiębiorstwa.

W konkursie na rozszerzenie koncesji na nadawanie satelitarne naziemne w sygnale multipleksu pierwszego wnioski złożyło 15 podmiotów. Na mocy decyzji z 29 lipca 2011 r. koncesje uzyskało czterech nadawców: ESKA TV S.A., Stavka Sp. z o.o., Lemon Records Sp. z.o.o., ATM Grupa SA., co było równe liczbie wolnych miejsc na multipleksie pierwszym.

Wnioski odwoławcze od decyzji złożyło pięć podmiotów: Astro SA, ATM Grupa SA, Fundacja Lux Veritatis, Mediasat Sp.z.o.o. oraz Superstacja Sp.z.o.o. Postępowanie odwoławcze toczy się łącznie wobec wszystkich skarżących.

Uczestnicy postępowania oraz wszyscy, których koncesje zostały rozszerzone musieli zostać właściwie powiadomieni o złożonych wnioskach o ponowne rozpatrzenie. Mieli oni także prawo do wnoszenia uwag i zajęcia stanowiska w każdej z poruszonych przez skarżących kwestiach oraz do wglądu w pełną dokumentację postępowania.

Konieczność dopełnienia wszystkich procedur, zapewniających najwyższą staranność przy rozpatrywaniu postępowania, w którym uczestniczyło tak wiele podmiotów wymagała czasu dłuższego niż zazwyczaj.

Spodobał Ci się wpis? Podziel się nim ze znajomymi:

38 myśli nt. „Dla kogo koncesje DVB-T ?

  1. Rysiek

    Nie oglądam TV Trwam ale decyzje KRRiT często są kontrowersyjne. O tym kto dostanie koncesję często decyduje widzimisię urzędników, którzy nie oceniają obiektywnie wniosków. Kto ma „plecy” ten dostanie. Kto nie jest zbyt przychylny – nie dostanie. Jakim cudem w pierwszym multipleksie ma znaleźć się coś takiego jak ATM Rozrywka skoro o koncesję mogą ubiegać się nadawcy posiadający koncesję na nadawanie satelitarne ? Słyszeliście o jakimś kanale ATM ? Nie. A co by nie mówić TV Trwam na satelicie jest już 8 lat.
    Przypomnijcie sobie odebranie rozszczepień dla RMF FM. Czy odebranie 10 lat temu koncesji dla Blue Fm http://www.youtube.com/watch?v=F2IoioAqkMk . Nie przedłużyli im koncesji …. bo nie!

    Odpowiedz
  2. Krystian

    Nie chcemy rydzyka i jego telewizji !!! Multipleks 1 zawiera same śmieci ( z wyjątkiem eska tv ), a KRRiT chce kolejny śmieć wrzucić !!! Jeżeli chodzi o kanały testowe tj. puls2 czy atm rozrywka to zamienić je na coś ciekawego w stylu discovery czy national geographic :))

    Odpowiedz
  3. DJ

    Krystian ma rację. Powinni wywalić te śmieci z MUX1 i dać tam np „Discovery Channel” lub jakiś fajny kanał z filmami.

    Odpowiedz
  4. Daniel

    Jak ja bym byl na Miejscu KRRiT to ja bym dal jakies programy dla dzieci np.nickeoldeon lub disney channel albo i nawet disney xD a zamiast TTV dac TVN24 a na miejsce ATM ROZRYWKA Discovery Channel a na ten kanal testowy PULS 2 FOX Life albo HBO a na te poloTV jakis program plotkarski E ENTERTAINMENT albo tvn TURBO a nie tam jakis TV TRWAM moim zdaniem wszystkie te kanaly mux 1 sa do dupy

    Odpowiedz
  5. Daniel

    Jak ja bym byl na Miejscu KRRiT to
    ja bym dal jakies programy dla
    dzieci np.nickeoldeon lub disney
    channel albo i nawet disney xD a
    zamiast TTV dac TVN24 a na
    miejsce ATM ROZRYWKA Discovery
    Channel a na ten kanal testowy
    PULS 2 FOX Life albo HBO a na te
    poloTV jakis program plotkarski E
    ENTERTAINMENT albo tvn TURBO a
    nie tam jakis TV TRWAM moim
    zdaniem wszystkie te kanaly mux 1
    sa do dupy oprocz Eska TV

    Odpowiedz
  6. Radek

    A ja uważam, że powinna być Tv Trwam na MUX1. Możecie na mnie krzyczeć, ale tak uważam. I wcale nie jestem nawiedzonym katolem. Ale jak różnorodność – to różnorodność. Nikt nie każe Wam tego oglądać. Lecz dostępność powinna być! Tak uważam.

    Odpowiedz
  7. Patryk

    U mnie w kościele już zaczęli zbierać podpisy dla TV trwam na mux 1.
    Mam nadzieje że nie uda im się dostać na naziemną tv.
    Chociaż siła rydzyka jest duża (mohery).

    Odpowiedz
  8. Pol

    Jestem przeciwnikiem Rydzyka , ale uważam że każdy ma prawo oglądać to co uważa za słuszne . Skoro tak marna stacja jak polo TV dostała koncesję lub TV 6 gdzie nadawane są powtórki amerykańskiego badziewia to w czym problem dać możliwość oglądać TV Rydzykową starszym .

    A Paniom i Panom z KRRiT życzę więcej roztropności w podejmowaniu decyzji.

    Odpowiedz
  9. strus64

    Art. 54 KONSTYTUCJI RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
    1 – Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji.
    2 – Cenzura prewencyjna środków społecznego przekazu oraz koncesjonowanie prasy są zakazane.

    Odpowiedz
  10. marki

    A JA SIE PYTAM JAKIM CUDEM W W MUX 1 ZNALAZL SIE ATM KTORY TO NIEWIE CZY WOGOLE MA NADAWAC! WCZESNIEJ KRRIT TEZ POPELNILA KARYGODNY BLAD PRZYZNAJAC KONCESJE KINOPOLSKA KTORY Z CHWILE Z NIEJ ZREZYGNOWAL! I STACJE KTORY SA RZECZYWISCIE NADAWAC W TV CYFROWEJ TV KRRIT OLEWA ,A PRZYZNAJE JE JAKIMS NOWYM NIEZDECYDOWANYM TWOROM! ORAZ CZEMU NA MUXIE 1 MA BYC TYLKO 7 KANALOW ,A W POZOSTALYCH PO 8?PRZECIEZ JESZCZE JEDEN KANAL W MUX 1 MOGLBY SIE POJAWIC,..

    Odpowiedz
  11. marki

    A JA SIE PYTAM JAKIM CUDEM W W MUX 1 ZNALAZL SIE ATM KTORY TO NIEWIE CZY WOGOLE MA NADAWAC! WCZESNIEJ KRRIT TEZ POPELNILA KARYGODNY BLAD PRZYZNAJAC KONCESJE KINOPOLSKA KTORY Z CHWILE Z NIEJ ZREZYGNOWAL! I STACJE KTORY SA RZECZYWISCIE NADAWAC W TV CYFROWEJ TV KRRIT OLEWA ,A PRZYZNAJE JE JAKIMS NOWYM NIEZDECYDOWANYM TWOROM! ORAZ CZEMU NA MUXIE 1 MA BYC TYLKO 7 KANALOW ,A W POZOSTALYCH PO 8?PRZECIEZ JESZCZE JEDEN KANAL W MUX 1 MOGLBY SIE POJAWIC,…..

    Odpowiedz
  12. Adam

    Według mnie kanały nie powinny sie dublowac na MUX-1 i MUX-3 to po pierwsze ,a po drugie gdzie puls 2 i ATM rozrywka niech ktoś nadaje co jest jakiś czas w ofercie programowej a nie łowickie pasy.

    Odpowiedz
  13. Simon

    Witam
    Mieszkam na Śląsku a dokładnie Bielsko-Biała Mikuszowice Śląskie. Kilka dni temu pogorszył mi się sygnał telewizji cyfrowej. Chodzi mi o kanały z MUX 1 Czy ktoś również zaobserwował słabszy sygnał? Nie wiem czy to u mnie jest coś nie tak czy też może pogoda ma wpływ na gorszą jakość albo coś majstrują przy tym MUX 1. Inne programy (np TVN, Polsat itd.) mam nadawane z taką samą siłą jak wcześniej czyli ok 96-97%.
    dzięki i pozdrawiam

    Odpowiedz
  14. lajkonik

    Nie jestem fanem Rydzyka, lecz jestem za demokracją, pluralizmem i praworządnością. Jeżeli KRRiT nie potrafi rzeczowo uzasadnić swoich decyzji, to znaczy, że mamy do czynienia z korupcją, albo wracamy do totalitaryzmu.

    Odpowiedz
  15. Warszawa

    A mnie szkoda, że nie będzie ani Superstacji, ani Trwam, te stacje prezentują dużo bardziej wartościowe materiały. Szkoda że nadal tyle złości i zazdrości w niektórych komentarzach, zamiast dobrze życzyć każdej osobie, niezależnie od poglądów…

    Odpowiedz
  16. śmiech na antenie

    Dajcie Rydzykowi koncesję, bo brakuje programu dla zakładów psychiatrycznych. Przecież w TV Trwam przez przerwy występują psychicznie chorzy.

    Odpowiedz
  17. Maksim 24

    Telewizja Trwam jako jedyna w każdym aspekcie finansowym jest na PLUSIE, od PLUS KILKU MILIONÓW ZŁOTYCH do PLUS KILKU DZIESIĘCIU MILIONÓW ZŁOTYCH, oraz jako jedyna w TERMINIE ZŁOŻYŁA WSZYSTKIE WYMAGANE DOKUMENTY. Wszystko jest do sprawdzenia, a tak gwoli przypomnienia, to właścicielem TV TRWAM jest Fundacja Lux Veritatis a nie o.Tadeusz Rydzyk. Pozostałe stacje finansowo są na MINUSIE i już to je dyskwalifikuje z konkursu koncesyjnego na PIERWSZYM MULTIPLEKSIE. Poza tym uzupełniały dokumentacje po wyznaczonym TERMINIE który był na to PRZEWIDZIANY. Już na to samo że nie wywiązały się tylko w tych dwóch punktach, to nie powinny otrzymać koncesji na nadawanie na MUX1. Takie są fakty z którymi nie da się dyskutować, ani podważyć. JESZCZE JEDNA WAŻNA RZECZ ODE MNIE: NIE JESTEM FANATYKIEM TV TRWAM i FUNDACJI LUX VERITATIS.

    Odpowiedz
  18. Maksim 24

    Do @śmiech na antenie z 02.02.2012 – 12:29.
    Widać po tym wpisie że ” Znalazł się normalny ” który potrafi tylko co naj wyrzej obrażać wiele milionów ludzi. A tak apropo; Poczym poznaje się takich ludzi pisząc taki komentaż, no bo samemu jest się takim samym.

    Odpowiedz
  19. Maksim 24

    Do @śmiech na antenie z 02.02.2012 – 12:29.
    Widać po tym wpisie że ” Znalazł się normalny ” który potrafi tylko co najwyżej obrażać wiele milionów ludzi. A tak ap-ropo; Po Czym poznaje się takich ludzi pisząc taki komentarz, no bo samemu jest się takim samym. Przepraszam za pisownie w moim wpisie Do @śmiech na antenie z 02.02.2012 – 12:29.

    Odpowiedz
  20. svistu

    Ja tam TV Trwam i Rydzyka nie trawię ale to nie znaczy, że jestem przeciwny dołączeniu tego kanału do Multiplexu 1 – ja go po prostu nie będę oglądał ale starsi (nie tylko Ci fanatyczni) Polacy pewnie bardzo się ucieszą.

    Odpowiedz
  21. harding

    Nie zamierzam oglądać, ale jestem za pojawieniem się tej telewizji na DVB-T i w tym postanowieniu niezłomnie TRWAM.

    Odpowiedz
  22. leeyo

    Takie kanały będą jak Discawery czy National G.w przyszłości będą ALE w 100% PŁATNE – nawet na naziemnej telewizji CYFROWEJ !!!

    Odpowiedz
  23. maria

    Witam wszystkich , czytałam wasze komentarze, ubolewam, że piszą to POLACY, do tego w większości ludzie młodzi ,a jeszcze tak niedawno głośno i masowo oblegaliście Papierza POLAKA!!, i wasi ojcowie walczyli o DEMOKRACJE!! a to niem jest dla wybrańców to w dalszym ciągu „zamordyzm” który ja osobiście sadziłam iż mamy go za sobą, że zasłużyliśmy i dojrzeliśmy w pełni do tego, żeby zrozumieć że KAŻDY człowiek ma prawo do wypowiadania swoich opinii ,dlaczego wracamy do KOMUNIZMU!! gdzie przeciwników się mordowało – gdzie panował zamordyzm – albo nam przytakujesz albo WON -,uważam , iz każdy POLAK BEZ WZGLĘDU NA SWOJA POZYCJE , WYKSZTAŁCENIE,ZAJMOWANE STANOWISKO – MAŁY CZY DUŻY – MA PEŁNE PRAWO DO SWOJEGO ZDANIA , DO GŁOŚNEGO WYPOWIADANIA SIĘ – izolacja , czy ignorancja którejkolwiek ze stron przeciwnika uwłacza naszej godności , mówi , ze to my nie dorośliśmy do tej demokracji , nie znamy pojęcia ani jego znaczenia, ludzie kochani a mnie np. nie podoba się telewizja POLSAT – Karolowi nie podoba się Cyfra+ – to dlaczego oni mogą mieć dostęp do ogólnonarodowego dobra techniki a TRWAM NIE!! ona ma również swoich zwolenników i to ogromną i to na całym świecie(bo Polacy są na całym świecie,

    Odpowiedz
  24. Eugeniusz

    Odpowiedź jest jedna- skoro wszystkie inne media są opanowane przez tak zwane ,,nie zależne,, i zjadły by Redzuka w,,gumowcach”,to ja się nie dziwię że nie przyznano koncesji TV TRWAM!!!

    Odpowiedz
  25. Konrad

    Niektórzy piszą, że w multipleksach powinni dać Discovery, HBO czy National Geographic. Zapomnijcie, takich kanałów prawdopodobnie nie będzie nigdy. Co najwyżej w przyszłości w jakimś płatnym multipleksie być może, chociaż wątpię, ale nie za darmo. Co do TV Trwam, to uważam że powinni dostać koncesję. Skoro mogły ją dostać różne kanały-zapychacze, to czemu nie TV Trwam, która może wnieść zupełnie inną tematykę i jakby nie było, będzie miała widownię. Zresztą w ogóle wszelkie koncesje często wiążą się z kombinacjami i dyskryminacją.

    Odpowiedz
  26. TV Rydzyk Show

    Tęsknisz Konradku za pisowskim cyrkiem na antenie? Idź do jakiegoś dobrego psychiatry. Może nie jest jeszcze za późno i ci pomoże.

    Odpowiedz
  27. tomek

    Krótka historia firmy STAVKA i zagarnięcia MUXow prtzez TVN, TVP i Polsat.
    Stavka po otrzymaniu koncesji weszła w ścisłą współpracę z telewizją TVN, której już poprzednio KRRiT przyznała miejsce na jednym z multipleksów.
    W chwili składania wniosku o koncesję jedynym właścicielem spółki Stavka, z kapitałem zakładowym 90 tys., był Stanisław K. urzędujący w lokalu przy ulicy Ordynackiej w Warszawie. To nie jedyny jego biznes. Mężczyzna prowadzi działalność gospodarczą jako osoba fizyczna pod szyldem „Besta Film Stanisław K.”. Podstawą tej działalności jest należący do Stanisława K. budynek o powierzchni prawie 1,9 tysiąca metrów. Obiekt pod nazwą Dom Produkcyjny Studio Besta wykorzystywany jest jako studio filmowe. Stanisław K. posiada też większościowy pakiet udziałów (80 proc.) w działającej od lat 90. w branży filmowej spółce Studio Besta sp. z o.o. o kapitale własnym 100 tys. zł (i kilku innych, które w tym wypadku nas nie interesują). Spółki Studio Besta sp. z o.o. nie należy mylić z Domem Produkcyjnym Studio Besta, studio filmowe bowiem nie jest własnością tej spółki, lecz własnością prywatną Stanisława K., co dla mechanizmu robienia pieniędzy z powietrza ma kluczowe znaczenie. Ale o tym za chwilę. Wróćmy teraz do spółki Stavka, której Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przyznała koncesję na cyfrowe nadawanie na Multipleksie 1.
    Aktywa spółki Stavka, należącej w całości do Stanisława K., pod koniec 2010 r. składały się wyłącznie z majątku obrotowego, a konkretnie z 99 tys. zł, czyli głównie z kapitału założycielskiego w kwocie 90 tys. zł i 9 tys. zł zaciągniętych przez spółkę krótkoterminowych zobowiązań. W lutym 2011 r. spółka otrzymała koncesję na nadawanie programu U-TV drogą satelitarną, co musiało pociągnąć za sobą jakieś koszty. Jej wyniki finansowe za ostatnie lata oscylowały wokół zera. Mimo nader skromnego potencjału finansowego oraz braku własnego zaplecza technicznego Stavka postanowiła uzyskać koncesję na nadawanie programu telewizyjnego na multipleksie naziemnym. Koszty operacyjne przedsięwzięcia w ciągu pierwszych pięciu lat spółka oszacowała na 18-20 mln złotych.
    Koszt zapłaty za koncesję, w przypadku jej ewentualnego przyznania, to blisko 10 mln zł do wyłożenia prawie natychmiast. Stavka nie ukrywała we wniosku koncesyjnym, że nie posiada pieniędzy i zamierza sfinansować całe przedsięwzięcie kredytem bankowym. Krajowa Rada doskonale zatem znała mizerną sytuację majątkową spółki.
    „Niewielki potencjał spółki Stavka nie daje możliwości finansowania projektu we własnym zakresie i wymaga zaangażowania kapitałów zewnętrznych. (…) Jako źródła finansowania przedsięwzięcia wskazano środki, które będą pochodziły z kredytu bankowego” – czytamy w analizie ekonomicznej przygotowanej przez Departament Koncesyjny Biura KRRiT.
    Jak zatem skromniutka spółeczka przekonała Radę do przyznania jej koncesji na tak kosztowne przedsięwzięcie, jak naziemna telewizja cyfrowa? Sedno sukcesu Stanisława K. tkwi w tym, że podjął działanie poprzez sieć swoich spółek, co pozwoliło mu wykrzesać duże pieniądze praktycznie z niczego. Te cudownie rozmnożone środki, o dziwo, stały się dla Krajowej Rady podstawą, aby przyznać Stavce koncesję.
    4 lutego 2011 r. spółka Stavka podpisała ze spółką Studio Besta sp. z o.o. list intencyjny, w którym Stavka zobowiązała się wynająć od 1 września na 10 lat spółce Studio Besta sp. z o.o. cały Dom Produkcyjny Studio Besta o powierzchni prawie 1900 m kw. za ok. 1,1 mln zł czynszu rocznie. Przypomnijmy, że nieruchomość ta nie była własnością spółki, lecz Stanisława K., nie znajdowała się w jej władaniu na podstawie jakiejkolwiek umowy. Już po podpisaniu listu intencyjnego pomiędzy swoimi spółkami Stanisław K., działając pod szyldem Besta Film, czyli jako osoba fizyczna i zarazem właściciel studia, zawarł umowę ze spółką Stavka (3 marca 2011 r.), na podstawie której użyczył jej post factum część studia o powierzchni 900 m kw. na potrzeby zorganizowania telewizji cyfrowej z możliwością dalszego podnajmu (co – jak wiadomo – Stavka obiecała już wcześniej spółce Studio Besta sp. z o.o., i to podnajmując jej całe studio, a nie tylko 900 m kw. użyczone przez Stanisława K.).
    Po co Stanisław K., właściciel obu spółek oraz studia, podpisał list intencyjny w sprawie najmu studia de facto sam ze sobą?
    Otóż, ów najem dał mu podstawę do oszacowania wartości wspomnianego studia telewizyjnego metodą dochodową. Stosując tę metodę, rzeczoznawca nie wycenia materialnej wartości obiektu (która w tym wypadku wynosi ok. 5 mln zł), ale wyłącznie wysokość szacowanych dochodów w okresie 10 lat (wartość rynkowa obiektu). Dzięki wynajęciu studia pana K. przez jedną spółkę pana K. drugiej spółce pana K. i zastosowaniu do wyceny metody dochodowej operat szacunkowy Domu Produkcyjnego Studio Besta wycenił nieruchomość na 13,7 mln złotych. Pamiętajmy, że studio ma w przyszłości generować na rzecz spółki Stavka roczny przychód z wynajmu w wysokości ok. 1,1 mln złotych. Rzeczoznawcy zabezpieczyli się jednak zastrzeżeniem, że wartość obiektu została oszacowana przy założeniu, iż umowa opisana w liście intencyjnym wejdzie w życie z dniem 1 września 2011 r., i tylko w takim wypadku wycena 13,7 mln zł jest wiążąca.
    Tak to Stanisław K. z pomocą swoich spółek „ubił pianę z kapitału”, zwiększając jego objętość czy też wartość. Teraz przyszedł czas, aby tę pianę przerobić na prawdziwe pieniądze. Właściwym do tego miejscem jest bank.

    Zagranie va banque
    Pod koniec marca 2011 r. spółka Stavka, o aktywach 99 tys. zł, wystąpiła do BRE Banku o kredyt inwestycyjny na… 16,5 mln złotych. Wydawałoby się, że sprawa, zwłaszcza w tych kryzysowych czasach, jest z góry skazana na niepowodzenie. Tymczasem stał się cud. Z dokumentów, do których dotarliśmy, wynika, że już po sześciu dniach od złożenia wniosku Stavka otrzymała od BRE Banku promesę udzielenia kredytu na żądaną kwotę. Podstawą udzielenia promesy była, o dziwo, pozytywna ocena zdolności kredytowej spółki.
    Bank zastrzegł jednak, że warunkiem udzielenia kredytu będzie uzyskanie przez spółkę koncesji na zagospodarowanie Multipleksu 1. A także ustanowienie zabezpieczenia spłaty kredytu w postaci cesji z lokaty na 16 mln 667 tys. zł oraz wystawienia weksla własnego in blanco.
    Mamy więc trzy warunki udzielenia kredytu: uzyskanie koncesji, podpisanie weksla in blanco oraz cesja z lokaty. Podpisanie weksla to rzecz stosunkowo prosta. Znacznie trudniej zagwarantować sobie przydział koncesji w KRRiT. Ale i ten warunek Stavka spełniła. Najwyraźniej jednak miała problem z cesją z lokaty na ponad 16 mln zł, bo w promesie znalazło się zastrzeżenie, że przed udzieleniem kredytu bank rozpatrzy ewentualną zmianę tej części zabezpieczenia na zabezpieczenie hipoteką na nieruchomości. Zapewne na nieruchomości właściciela firmy Stanisława K., bo własnej nieruchomości spółka nie posiada. Ta sama nieruchomość, która dzięki deklaracji intencji zawarcia umowy najmu pomogła rozmnożyć kapitał, teraz dzięki obciążeniu jej hipoteką ma zamienić ów kapitał na gotówkę. Jest jednak jeden szkopuł. Wycena tej nieruchomości jest wciąż za niska, aby pod nią otrzymać kredyt na 16,5 mln złotych. Nieruchomość tę – Dom Produkcyjny Studio Besta – rzeczoznawca wycenił na 13,7 mln zł metodą dochodową. Przy czym, jak wynika z dokumentów, jej hipoteka jest obciążona kwotą 3 mln zł na rzecz innego banku. Razem więc wartość tego zabezpieczenia oscylowałaby wokół 10 mln zł, o ponad 6 mln zł mniej niż cesja z lokaty figurująca w promesie kredytowej. Znów więc dochodzi do wykreowania pieniędzy z niczego.
    Owa promesa, czyli obietnica udzielenia kredytu, obwarowana kilkoma warunkami, stała się podstawą do przyznania spółce Stavka koncesji na nadawanie cyfrowe naziemne na Multipleksie 1. W tym momencie balon finansowy nadmuchany przez Stanisława K. i jego spółki uległ dalszemu gwałtownemu rozprężeniu do księżycowych rozmiarów. Bo oto dzięki tej decyzji Krajowej Rady z 90 tys. zł kapitału własnego zrobiło mu się nagle ponad 30 mln złotych! Tak się w III Rzeczypospolitej robi interesy. Podstawą jest trójkąt: prywatna firma – bank – urzędnik publiczny.
    Podążając ścieżką – od „piętrowego biznesu” Stanisława K., przez prywatny bank, po szczyty władzy publicznej, możemy obserwować krok po kroku, jak doszło do wyczarowania 16 mln zł z powietrza. A następnie, jak ten kapitał rozrósł się o kolejne kilkadziesiąt milionów dzięki otrzymaniu koncesji.
    Co więcej, cała operacja kreacji pieniądza odbywała się już po złożeniu wniosku do KRRiT, a więc w toku postępowania koncesyjnego. Zgodnie z procedurą Rady – taki wniosek należało odrzucić już na wstępie.
    Komu faktycznie przypadła koncesja? Dziś już wiemy. Po jej przyznaniu, we wrześniu, spółka Stavka nawiązała współpracę z Grupą TVN obejmującą wsparcie techniczne, współpracę w zakresie reklam oraz dostępu do zasobów archiwalnych i treści informacyjnych Grupy TVN. Kanał telewizyjny spółki Stavka został włączony do oferty Premium TV. Niejako przypieczętowując porozumienie, Telewizja TVN SA nabyła też 25 proc. udziałów w spółce Stavka za 1 mln złotych. Nowa stacja, uruchomiona przez spółkę Stavka, nosi nazwę TTV. Z początkiem tego roku rozpoczęła nadawanie

    Odpowiedz
  28. xxxx

    Poco taki chłam jak TV TRWAM są lepsze stacje np TVN 24

    religia TV i inne dla ułamka procenta dawać po co

    są lepsze kanały

    HBO może dać jakiś kanał z np Reklamami są lepsze kanały

    Odpowiedz
  29. akrowiak5

    Ja i moja mama chcemy TV Trwam na multipleksie, a jeśli jakiś dworak i KRRiTV nam tego nie umożliwiają, to są do luftu i trzeba ich wymienić na lepszy model.

    Odpowiedz
  30. akrowiak do luftu

    Ty sobie możesz chcieć. Nikogo normalnego oprócz świrów od rydzyka to nie interesuje. A wymienić to sobie możesz uszczelkę w kranie.

    Odpowiedz
  31. hana

    A ja tak myślę boją się władze zarządzające telewizją wszelką, że jak na multipleksie zacznie nadawać telewizja Trwam, a proces byłby prosty, bo włączam telewizor, pyk telewizja Trwam i 50% otwartych telewizorów w Polsce odbiera program telewizji Trwam. A czemu, bo w Polsce jest bardzo ale to bardzo dużo ludzi starszych, samotnych lub chorych, a co za tym idzie ludzie tacy w przynajmniej 150 dni w roku w ogóle nie wychodzą z domu. Jest to podyktowane klimatem. Więc Ci uziemieni w domu chętnie pomodliliby się na żywo patrząc na ekran, uczestniczyli by w nabożeństwach, czerpali otuchę i radość z modlitwy. Wniosek prosty, kto w Polsce ogląda najwięcej telewizji młodzież?, absolutnie oni mają nety, komóry, i wiele wiele innych rozrywek, a telewizję oglądają Ci, których wymieniłam wyżej. A to takie stałoby się proste, bez dodatkowych i kosztownych dekoderów, montażu tych urządzeń, znajomości obsługi otwieram TV i mam TV Trwam.

    Odpowiedz
  32. Samale

    Eska TV i POLO TV na jednym disco na drugim disco polo no jak mozna ? przecież jest wiele gatunków muzycznych a puszczają najgorsze badziewia … powinno też być miejsce dla regligi tv jeśli nie TRWAM

    Odpowiedz
  33. Polak

    Pewnie daja w łape innaczej Krajowa rada radiofoni i telewizji im nie da koncesji taka jest prawda zenada poprostu !!!Tam powinna znajdowac sie Super Stacja na naziemnej cyfrowej.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *